diumenge, 12 d’octubre del 2014

Rishikesh 2: bany al Ganga

Anar a l'Índia és anar al país del Ganges, el Ganga, com en diuen allà en Sànscrit. I és que el riu per ell sol és ja un símbol d'allò més important, i se li atribueixen propietats purificadores i sanadores (cosa que costa de creure en algunes de les seves zones!!!). Creua el país des del nord, des dels Himalàies fins al Golf de Bengala, amb més de 2.500Km de llargada. 

Vam arribar a Rishikesh al vespre i l'endemà vam fer una excursió amunt ben amunt a les muntanyes que recordaré sempre: bany al Ganga.



Sí, tots amb pareo és clar, vam baixar fins a una espècie de platja de sorra blanca-grisa i vam banyar-nos al riu. Quin moment... Uns els peus, altres fins als genolls i els més valents s'hi van submergir del tot... en tot cas, tots vam "tastar" l'experiència d'una aigua freda, neta i de posar els peus en una sorra estranya: els peus se t'enfonsaven, com les famoses "arenas movedizas" i t'havies de moure per no enfonsar-te.

Foto: Sara Segarra

Foto: Sara Segarra



Va ser un dels moments més emocionants del viatge, encara ara escrivint això, se'm posa la pell de gallina un altre cop i em torno a emocionar. Mirar aquell riu tan ample, i posar-m'hi a dins, sabent el que representa....  ufff, em deixa sense paraules.

En un entorn privilegiat, abans, havíem tingut la sort de veure una cerimònia en un temple que estava dins d'una cova, al costat d'un Ashram, on hi havia un mestre i alguns dels seus deixebles. Un altre cop la màgia de l'Índia ens acompanyava: ells van iniciar un ritual al cap de poc d'haver-hi arribat nosaltres. Vam poder entrar a la cova, meditar uns minuts i després, amb l'esperit nodrit, vam baixar a banyar-nos al gran Ganga.




PD1: He d'agrair a la Sara que em passés algunes fotos perquè em vaig quedar sense bateria a la meva càmera.

PD2: Per la propera tornada a l'Índia, em capbusso segur! :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada